copyright på alla mina bilder.

20 juni 2012

generösa rådjur

Har äntligen kommit ut till skogen en sväng nu... va det doftade gott.
Gick en liten runda i hopp om att få se nåt fint, bocken råkade jag skrämma
iväg vid ett gärde några hundra meter från det här hygget. På vägen tillbaka
fick jag se en rörelse i skogskanten, dessa två gick lugnt å betade och jag
kunde smyga rätt så nära, vilket var oerhört generöst av dom.



Fast vi var inte ensamma där på hygget, 
jag bet ihop så länge det gick men tillslut 
vann knottjäklarna och rådjuren drog iväg
när jag började mota bort knotten lite 
försiktigt med händerna för att freda mej.






2 kommentarer:

  1. Knott o älgaloppor kan få nästan vem som helst att både vifta o springa....
    //LS

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! :-) ja det gäller att hålla ut

    SvaraRadera